Изложбу отвара Јован Ћирилов, театролог, књижевник и један од највећих делатника српског позоришта и српске културе.
Единбуршки  фестивал спада у престижне међународне позоришне фестивале. Основан је давне  1947. године, а у то време Единбург није имао стално, стационарно  позориште, док сада овај град има десетак професионалних позоришта и око 300 сцена на  којима се одвија један од највећих и сигурно најзначајнијих позоришних  фестивала на свету. Дневно се на овим сценама, сваке године у августу месецу,  одвија око 800 представа, а у град од 500.000 становника слије се око милион  посетилаца из свих крајева света, па Единбург у августу изгледа као један  светски креативни вашар.
          Наша земља  је засигурно једна од утемељитеља овог фестивала - већ 1953. године у званичном  програму учествовало је Народно позориште из Београда са балетском представом „Охридска легенда“ (С.  Христића) и опером „Борис Годунов“ (Мусорског). Касније, 1964. године, поново су  на програму представе Народног позоришта, опет, наравно, опера и балет, а  осамдесетих година у званичном програму је и представа „Женски оркестар“ (Ануј) у  режији Петра Зеца. У програму Единбуршког фринџ фестивала 1994.  године учествује „Госпођица Јулија“ (А.  Стринберг) у режији Стеве Жигона, те 1995. Руцантеова „Мушица“ у режији  Миленка Заблаћанског, а од 2000. Позоришна трупа Балкан Новипокрет представама  Весне Станковић „Сан о  Балкану, вилинско коло“ (2001)  и „Месечеве кћери“ (2002). Овај успешни низ учешћа на овом престижном фестивалу завршава  се 2003. године представом „Тишина“ (по Бекету) у режији Јелене Богавац.
          Учешће  српских трупа на фестивалу од 1994. године значајно помаже Европска уметничка  фондација Ричарда Демарка из Единбурга.
          Линда Греjeм је дугогодишњи сарадник Единбуршког фринџ фестивала и блиски сарадник фондације Ричарда  Демарка. Њена активност на фестивалу огледа се кроз различите улоге: од  продуцента, дизајнера, домаћина, па до званичног фотографа, како нам се и  представља овом приликом.
          Избор је пао на Линду Грејем, не само  зато што је успешан фотограф и дизајнер, већ и због тога што је од 1994.  успешно сарађивала са свим српским учесницима фестивала, што је и забележено  њеним фото апаратом.  
        Милован  Здравковић 
--
          
          Линда Греjeм (Стирлинг, 1951), као независан фотограф ради за различите  невладине организације, јавне и приватне установе, како у  Великој Британији, тако и у иностранству. У центру њене пажње су репортаже,  портретисање, театар, односи са јавношћу и  документаристички рад. Године 1994. започела је сарадњу са Ричардом Демарком и Демарковом европском уметничком фондацијом,  помажући око припремања Единбуршког  фестивала. Од тада, ово се партнерство повремено настављало сарaдњом око представљања позоришта и  изложби.
          Године  1995. преселила се у Тузлу, у Босну и Херцеговину, где је покушала да направи  мали допринос животу у ратом погођеном граду кроз  фотографију и јавни рад, промовишући уметност и учествовање у њој.
          До  повратка у Единбург, 1997. године, представила је изложбе, музику и позориште  уметника из Америке, Аустралије, Белорусије, Босне и Херцеговине, Чилеа,  Енглеске, Грузије, Гане, Израела, Италије, Новог Зеланда, Пољске, Шкотске,  Шведске, Украјине, Зимбабвеа и наравно Србије.
          Најчешће  фотографише извођаче, политичаре, шефове држава, бивше шефове држава и многе обичне људе које среће свакодневно. 
        Њена  страст су људи, а фотоапарат је оруђе којим ту  страст остварује.