english
1, 2, 3 ХАРИНГА – РИЛОУДЕД
представа
Компанија Ефрат Стемплер, Берлин, Немачка

Концепт, реализација и опремање: Ефрат Стемплер
Играју: Миона Петровић, Брит Родемунд, Александер Зибер, Анат Вадија, Ники Ванопен
Кореографија: Ефрат Стемплер
Музику компоновао и изводи: Филип Данцајзен
Драматургија: Војтек Клем
Видео: Константин Хапке
Сарадња: Мартин Штиферман

Представа траје 60 минута.

Уређење у виду теста на тему терористичког напада. Шест људи је закључано у једној соби. Свако има неку функцију и сви сачињавају чудну констелацију са заједничким именитељем – негде откуцава бомба. Одбројавање је започело.
Где настаје, где се зачиње напад? На небу? У подземљу? Има ли тамо експлозива? Да ли је неко у соби? Где је бомба? Ко је то? Ко то може коначно зауставити? Ко добија кога, ко је крив, и ко је све то започео? Интимност у екстремној ситуацији: солидарност у чудној констелацији. Сумња. Збуњеност. Маратон за живот. Група покушава да преживи.
У времену у коме бомбе могу да ходају, односно у коме су оне људска тела, узајамна перцепција се помера. Херметичка соба постаје метафора укупне стварности која је константно на ивици. У њој инстинкт за преживљавањем покреће и манипулише везама. Ритам се удвостручује и одлуке постају спонтане, брзе и гласне. Живот под константном претњом се претвара у апсурдни појам. Моћ с једне и хумор с друге стране, спајају се у некакву аморфну фигуру. Цинизам је последица. Или?
Тражење игле у пласту сена – тражење одговора / објашњења / смисла у лудилу рата и терористичке претње.       

--

Ефрат Стемплер је одрасла у Тел Авиву; од 2001. године живи и ради у Европи. Од 2004. године је настањена у Берлину.
Стекла је образовање играча. У периоду 1992-1995. године је похађала Уметничку академију „Телма Јалин“, где је дипломирала с одличним успехом. Ефрат Стемплер је дипломирала позоришну режију на Универзитету Тел Авив 2001. године. 
Играла је у Плесној трупи Бат-Шева у Израелу 1995. године, а након тога је радила са различитим кореографима и ансамблима попут Плесне трупе Барака Маршала. Након боравка у Амстердаму, Ефрат Стемплер се прикључила плесној трупи МС Шритмахер Мартина Штифермана у Олденбургу. Тамо је радила у оквиру различитих кореографија (Левсковов рукопис, Спортски комад, Мемотрип) као играч и као уметнички сарадник господина Штифермана.
Након Штифермановог повратка у Берлин, радила је поново са њим и прихватила је посао драматурга у његовој продукцији „Тресите се“ (трећем делу плесне аудио-драмске трилогије) 2007. године.
Од 2004. године Ефрат Стемплер ради као кореографкиња и као драматуршкиња у Немачкој и у Пољској.

... Снажна међународна плесна копродукција о терору у главама:
Познајете ли тај осећај? Понекад је параноја једноставно ту. У трамвају испред вас седи човек, који нервозно стеже своју актовку. Тел Авив – Багдад – Мадрид ... пролази вам кроз главу. Лајпциг? Идиотски. А онда, ипак, на следећој станици излазите из трамваја. Јер ваше срце дивље куца, јер вас је сумњичавост обузела...
Ефрат Стемплер успева у уопштавању онога што је њена лична запитаност тако што ситуацију рата суочава са базичним људским осећањима. Све ово је веома брзо и интензивно у кореографији. Брит Родемунд, Александер Зибер, Анат Вадија и Ники Ванопен играју без и трунке патетике и снажно, звук и светло су подршка параноји изазивајући осећај принуде кога човек жели да се реши и да изађе. Дуги аплауз, пун ентузијазма. Вреди погледати и издржати!    
Штефани Мелер, Leipziger Volkszeitung, 19.04.2008.