ПРОГРАМ / ИСТОРИЈАТ / АРХИВА / ИЗДАВАШТВО / СПОНЗОРИ / БИЛТЕН / КОНТАКТ / НАГРАДЕ
ОДЛУКА ЖИРИЈА

Жири који је радио у саставу Игор Бурић (председник), Горан Ибрајтер, Богдан Јанковић, од 25. до 30. јуна одгледао је девет представа у главном такмичарском програму 42. интернационалног фестивала алтернативног и новог театра (ИНФАНТ) у Новом Саду, и једногласно донео следеће одлуке:

Награда за најуспешнији експеримент, односно представу у целини равноправно се додељује представи "Прошлост" Констанце Макрас и трупе Доркипарк из Немачке  и представи "Кратка прича о антихристу" Андраша Урбана и Битеф театра из Београда.

Висок квалитет програма и доследност селекције готово да су наметнуле поделу главне награде Инфанта. У различитим продукцијским околностима, и представа "Прошлост" Констанце Макрас и представа "Кратка прича о антихристу" Андраша Урбана издвојиле су као веома успеле целине састављене од различитих уметничких дисциплина – плеса, игре, глуме, музике, ликовних елемената... Посебна прича су ванредно актуелне и важне теме које награђене представе обликују према израженом савременом сензибилитету извођачких ансамбала и публике на коју рачунају. Док "Прошлост" представља готово филозофски проблем темпоралности и историје као идеолошког феномена заборава, "Кратка прича о антихристу" тематизује једну од основа људске цивилизације, па и човечности – питање религије. Истина, искреност, наше тело и душа, како се то традиционално дели, овим представама стављени су на озбиљно искушење.

Награда за најоригиналније истраживање једног од сегмената позоришног језика додељује се представи "Хамлет" Вилијама Шекспира, у адаптацији и режији Оливера Фрљића и Загребачког казалишта младих  (Хрватска).

Оливер Фрљић је још једном изненадио позоришну публику која је поново очекивала политички памфлет, а добила студиозну драматуршку, редитељску и глумачку верзију најпознатијег Шекспировог дела. Храбра одлука и промишљени поступак да се сцена мишоловке пренесе на значење целе представе – Хамлет више није онај који сумња, он зна да је свет, двор против њега и његових идеала – ослоњени су превасходно на глуму која се показала као кључни елеменат одрживости редитељског концепта.

Награда за изузетну експресивност на граничном подручју између позоришта и осталих уметности, или стваралаштва у најширем смислу додељује се представи "Балерине" Милене Миње Богавац и Форума за нови плес Балета Српског народног позоришта у копродукцији са Студентским културним центром Нови Сад.

Иако је у представи "Балерине" реч о једној изузетној професији која је такорећи угрожена врста савремене позоришне сцене у Србији, публика нема потешкоће да се идентификује са проблемима изнесеним на неочекивано узбудљив начин – не игром, плесом, телом, костимом, музиком, него вербалним, такозваним вербатим форматом театра. Непосредно, директно, са доста ироније, ауторефлексивности, хумора, извођачки ансамбл представе суверено осваја сцену захтевног граничног жанровског поља.

Нови Сад, 30. јун, 2015.

Игор Бурић  
Горан Ибрајтер                        
Богдан Јанковић