ПРОГРАМ / ИСТОРИЈАТ / АРХИВА / ИЗДАВАШТВО / СПОНЗОРИ / БИЛТЕН / КОНТАКТ / НАГРАДЕ
LA ESCLAVA
Ayelen Parolin & Lisi Estaràs, Белгија

Концепт и кореографија: Ашељен Паролин и Лизи Естарас
Изводи: Лизи Естарас
Музика: Бартолд Аутерспрот
Драматургија: Сара Вандерик и Оливије Хеспел
Дизајн светла: Карло Буржињон
Костими: Дорине Деманк
Сценски објекат: Николас Владислав
Продукција: RUDA asbl  Копродукција : Charleroi Danses / Les Brigittines, Bruxelles / CDC Le Gymnase – Roubaix / Petites Scènes Ouvertes (PSO) Подршка: Fédération Wallonie-Bruxelles – Service de la Danse / WBI / WBT/D Студијска подршка: Hellerau – Европски центар за уметности, Дрезден / Les ballets C de la B, Ghent / Grand Studio, Bruxelles
Захвалност Клари Бауер и свима који су допринели овом соло комаду (Wolf, VSPRS, C(H)OEURS, Tauberbach, La Mancha, Primero/Erscht, No Wonder, Ladycock, Dans Dans)

Трајање: 40 минута


Ашељен Паролин је стекла име као кореограф својим врло личним соло комадом, 25.06.76. Назив се односи на њен датум рођења, а овај комад је близак њеној јединственој кореографској аутобиографији. Основни материјал, у виду фрагмената, преузет је из остварења у којима је учествовала као студент, извођач или кореограф. Овај соло је настао 2004. године, а од тада је извођен на бројним гостовањима, уз нове елементе којима се проширује.
У 2014. години, док је била у другом стању, Ашељен Паролин је понудила могућност другој кореографкињи и играчици из Аргентине Лизи Естарас да изводи комад уместо ње. Ова муњевита авантура је била полазна тачка за обе уметнице да продубе везе, покушај да се обједине две личности и рукописи, наглашавајући неке сличности и многе разлике...
Користећи принципе кореографије да креирају овај соло као резултат њиховог сусрета и његове везе са идентитетом (који је нестабилна конструкција, резолутно плурална и флуидна), ове две уметнице су створиле комад који је богат у контрасту, чак и преломима.
Ово је сценски соло у коме жена, која наизглед себе прогања/хипнотише, заробљена вишеструким нитима наслеђа, тежи да извуче или ексхумира властиту прошлост, заједно са својим односом према свету. Стојећи на раскрсници између рањивости и сигурности, контроле и пропасти, ова Esclava заправо покушава (као и сви остали) да ухвати „праве“ конце у хаотичном току мисли и емоција, како би што боље достигла илузорно стање препуштања које се ипак сматра за суштинско…

Ашељен Паролин (Буенос Ајрес, Аргентина, 1976) студирала је на Националној школи за плес и Позоришту „Сан Мартин“ у Буенос Ајресу. У Европи, образовала се у e.x.e.r.c.e formation у Монпељеу. Као извођач сарађивала је са Матилдом Моније, Мосо-Бонтеом, Жан-Франсоа Пејреом, Мауром Пакањелом, Лујзом Ванесте, Александом Бачетис, Ане Лопез и Рином Састамоинен. Њена дела су настајала и приказивана су у Белгији, Француској, Италији, Шпанији, Норвешкој, Финској, Немачкој, Аустрији, Швајцарској, Луксембургу, Естонији и Аргентини. Била је лауреат Програма младих уметника XXL -  Pépinières Européennes.
У свом најновијем делу Јерес, Ашељен Паролин сарађује по први пут са композиторком Леом Петром, која у току представе изводи музику уживо на клавиру. Јерес је опсесивна тријада у којој се појављују истрајност, понављање и варијације у троуглу као лајтмотив. У 2015. години, уметница се фокусирала на жене, најпре кроз дует Егзотични свет, а затим у соло комаду LaEsclava у сарадњи са Лизи Естарас.
У јулу 2016, представља нови рад, настао у духу истрајности и извођења дела Јерес, у Центру уметности Нативос у Сеулу, са четири корејска плесача, композиторком Леом Петром и једном корејским перкусионистом.
Ашељен Паролин је једна од четири победника конкурса Фондације „Пина Бауш“ за 2016. За мај 2017. припрема групни пројекат Autoctonos који ће бити изведен на KunstenFestivaldesArt у Бриселу.
У 2016/2017. борави као уметник у резиденцији у Позоришту Лијеж, а као администратор у Позоришту Les Tanneurs, у сарадњи са Студио Гран у Бриселу.

Реализовано уз подршку: