ЧЕТВРТИ ДАН
Девојчица са жицама
У четвртак 28. јуна, у оквиру 45. ИНФАНТ-а, у Великој сали КЦНС са почетком од 20 часова, новосадској публици је приказана савремена драмска опера „Девојчица са жицама“, која је плод сарадње Словеначког народног позоришта Драма из Љубљане и Moving Music Theatre-а, Битола из Македоније.
„Девојчица са жицама“ оживљава интимну драму раскошне виолинисткиње која у потрази за сном да постане врхунски музичар путује возом по Европи. У возу из којег не може да сиђе, садржан је цео њен живот и публици представљен као спектар унутрашњег сукоба. Примарни унутрашњи сукоб који је покретач и инспирација драмске опере је последица дисфункционалног односа главне јунакиње са својим оцем. Као материјализацију трауме из детињства и духа прошлости, виолинисткиња са собом на путу ка срећи “под Европским небом“, носи ципеле свога оца. Остали сукоби су представљени као константи “раскорак“ између сна и јаве, препознавања и непријатних ситуација на граничним прелазима и станицама, различитости сећања и осећања, огорчености и лепоте живота, и музике и поезије.
Вишеслојна повезаност са бајком Ханса Кристијана Андерсена „Девојчица са шибицама“ је недовољно искоришћена, у појединим местима непотпуна. Свакако, омаж познате бајке остаје као један од квалитета драмске опере, који је публика и те како препознала.
Драмски ритам композиције је умерен, прва половина обилује тачним и складним ритмом, док се у другој половини, поготово пред сам крај осећа мањак хармоније ритма. Темпо је неприметно осцилирајући, успешно остварен, што доприноси “држање“ пажње публике у ретким мање занимљивим деловима.
Сценографија и костими успешно дочаравају емоцију, тему и стање драмске опере. Кореографија својом сведеношћу употпуњује ефекат музичких делова који у случају китњастије кореографије не би били довољно упечатљиви. На крају „Девојчица са жицама“ је подсетник на све оне талентоване појединце који су у потрази за местом на којем могу да развију свој дар и потенцијал.
Стефан Цокић