ПРОГРАМ / ИСТОРИЈАТ / АРХИВА / ИЗДАВАШТВО / СПОНЗОРИ / БИЛТЕН / КОНТАКТ / НАГРАДЕ
ЕДИП КОДБРЕЈКЕР
Студио за електронски театар, Универзитет Гринич, Велика Британија

Изводе: Мике Векесер, Малаки Орозко, Ели Стамп, Ањес Шнајдевинд, Борис Буторац
Музика: Игор Степановић, Владимир Бојовић, Стив Кенеди, Јохан Себастијан Бах
Костим: Хана Ламин, Ли Бортвик (радионица галерије Стивен Лоренс)
Дизајн звука: Јан Томпсон
Светло: Борис Буторац
Видео: Душан Петковић, Стјуарт Џурт
Консултације и подршка: Татјана Љујић
Физички тренинг: Мике Векесер, Хазим Камаледин
Сценографија/режија: Фахрудин Нуно Салихбеговић

Трајање: 60 минута


ЕДИП КОДБРЕЈКЕР

Година је 2029. Грађански рат бесни Европом. Човек по имену Едип одбија да се приклони било којој страни у сукобу и покушава да побегне пројектујући сеу тајни компјутерски програм ВЕЧНОСТ – програм који ће му, како верује, омогућити да се у потпуности интегрише у свет компјутера, свет у коме нема зла, мржње, болести или смрти.
Едип успева да декодира тајну шифру која штити програм.
Шифра је – Ч О В Е К.
Ликови се премештају у свет компјутера.
Али, авај, они нису ушли у програм ВЕЧНОСТ, како верују Едип и његови следбеници, већ у Сфингу, вирус програм начињен по медијској слици света у 2013. години.
Едипова владавина почиње. Let’s dance!

Пројекат Едип кодбрејкер следи доктрину Студија за електронски театар (СЕТ) покојој се, уз помоћ и упркос употреби најновијих технолошких иновација,главни акценат ставља на искрени сусрет са другим људским бићем. Следећи своје успешно појављивање у оквиру програма Late at Tate у чувеном лондонском музеју Tate Britain, са Апокалиптичним кибернетичким позоришним актом ЕДИП, СЕТ се појављује са својим новим, „имерзивно-кибернетичким искуством“ које истражује расцеп између виртуелне, технички софистициране хиперреалности и стварне, сирове и бруталне свакодневице немирног и уплашеног људског бића ухваћеног у мрежу дилема и противречности које бацају сенке на освит 21. столећа.
Као и у миту, Едип започиње своје путовање као краљ, а враћа се у полазну тачку свог путовања као избеглица. Међутим, нису ли обојица, следећи неку вишу логику наше пролазне природе, један те исти ЧОВЕК? Едипово проклетсво лежи у чињеници да увек изнова мора да решава ову исту загонетку.
Студио за електронски театар је предузео узбудљиво путовање са краљем-избеглицом који је вековима био икона наше неограничене ограничености – путовање које се показало увек изнова болно, али истовремено и катарзично за сваку нову генерацију.
--

СЕТ – КИБЕРНЕТИЧКО ПОЗОРИШНО ПРЕДУЗЕЋЕ

Студио за електронски театар је у непрестаној потрази за уметничком формом, која на најбољи начин осликава нашу жељу за самоодређењем и самоостварењем у постдемократском друштву бременитомслојевима историје, идеологије и технологије. Лоциран у Лондону, мегалополису богатог и разноврсног уметничког миљеа, чија је креативна атмосфера предодређена продуктивном интеракцијом између уметника различитих националности и дисциплина, СЕТ ствара театар за који је карактеристична још једна форма интерактивности: интеракција између извођача и компјутера – тј. између човека и машине – одатле назив кибернетичко позориште.
СЕТ је покренут 2007. године у Србији. Чланови-оснивачи били су Александар Ђерић, Група Академика, Београд (Србија); Фахрудин Нуно Салихбеговић, Татјана Љујић, Матијас Острик, Amsterdam Cyber Theatre (Холандија) и Борис Буторац, PVC-T, Нови Сад (Србија).
Студио за електронски театар је прерастао у истраживачки институт, који је придружен Универзитету Гринич 2012. године од када у оквиру Универзитета води своју уметничку лабораторију SETLab. СЕТ финансијски и организационо подржава GRE (Greenwich Research and Enterprise) Универзитета Гринич.
Чланови СЕТ-а су Универзитет Гринич, Лондон (Велика Британија); Академика, Београд (Србија); Cactusbloem, Антверпен (Белгија); PVC-T, Нови Сад (Србија); Magadat, Амстердам (Холандија).