Зборник радова са међународног симпозијума у оквиру 36. ИНФАНТ-а Интернационалног фестивала алтернативног и новог театра
приредио: Симон Грабовац ...„Распад и мрвљене заједничке државе значио је укидање свих релевантних разлога за постојање оваквог фестивала осим једног: уметничког. Осећајући озбиљност проблема већ деведесет и четврте одржани фестивал je носио име Фестивал новог театра. То је био први корак ка трансформацији Малог позорја у нешто другачији (интернационални) и са богатијим пратећим програмима, али у суштини, исти фестивал који треба да окупља, промишља и вреднује алтернативни, истраживачки и, уопште, другачији театар. Поред жеље и унутрашњег културног налога запослених у Културном центру да се подигне програмски и продукцијски квалитет и тако створи један релевантан позоришни фестивал у и за овај део Европе и потребе да се отвори нови такмичарски и стваралачки полигон за наше младе, и све оне друге, истаживачки расположене, позоришнике, он је требало да значајно покрене и подржи стваралачки и критички дух младих стваралаца и да их едукује за различите облике и могућности стваралачких приступа и позоришних техника. Фестивал је требао да има све оне битне аспекте који му дају пуни смисао: селектора, уметнички одбор, округле столове, симпозијуме, да буде такмичарски, и да прати и презентује трендове у свим граничним областима других уметности: ликовној, филмској, видео... медијима."...
ЕКСПЛОЗИВНА РЕПРЕЗЕНТАТИВНОСТ
Културни центар Новог Сада октобра прошле године приредио је скуп на којем је тема била „Дијалог о фестивалима“. Недуго затим, пред публиком је истоимена књига у издању КЦНС за коју се као аутор пројекта и уредник потписује Симон Грабовац. Он у уводном тексту објашњава да на озбиљнији дијалог о фестивалима просто приморава чињеница да је у нашем културном амбијенту на делу права експлозија манифестација тог типа. Грабовац указује да поред добре стране (релевантности, успешности, теоријских помака) феномен (експлозије) фестивала има и наличје (финансијске диспропорције, квалитативна шароликост, не-интегрисаност)...
И. Бурић
Дневник, 23.03.2009.
Један од аутора текстова у овој књизи је архитекта Радивоје Динуловић, који се у њему бавио јавним простором као фестивалском позорницом. Динуловић је јуче указао на неке од дилема које се испостављају у њиховој интеракцији, као што је, рецимо, питање начина на који се јавни догађаји односе према градском простору. О томе говоре и неки други текстови у овом зборнику посвећеном фестивалима, из које је Динуловић издвојио прилоге Јована Ћирилова и Милене Драгићевић-Шешић. У „Дијалогу о фестивалима“ објављени су и текстови Јелене Јанковић, Срђана Вучинића, Симона Грабовца, Димитраија Вујадиновића, Дијане Милошевић и Милована Здравковића.
Н. Пејчић
Дневник, 27.02.2009.
Зборник радова са међународног симпозијума у оквиру 14. ИНФАНТ-а,
Након сваког фестивала ИНФАНТ објављују се зборници радова са међународних симпозијума. Почевши од првог броја, сва издања имају јединствен назив „Стратегије новог театра“ и поднаслов који представља мото фестивала под којим се одвијао као и исту ликовну и техничку опрему која подразумева објављивање на српском и енглеском језику.
Зборник број пет има, заправо, поднаслов као и уводни текст Зорана Р. Поповића, „Позориште-феномени-последице“, који покушава да покрене питања места позоришта у односу на актуелне културолошке феномене. Поред њега, у зборнику број пет објављени су и текстови Иване Вујић, Ане Вујановић, Андреа Велфинга, Дијане Милошевић, Неле Антоновић, Ивана Правдића и Сање Крсмановић Тасић.
Зборник радова са међународног симпозијума у оквиру 13. ИНФАНТ-а,
Интернационалног фестивала алтернативног и новог театра
„Позориште-феномени-последице“
Приредио: Симон Грабовац
Зоран Р. Поповић:Позориште-феномени-последице, упитник за даља позоришна преиспитивања
Ивана Вујић: Дигитополис, природно позориште Оклахоме и Ружичасто дете
Ана Вујановић: Не сасвим западна, не управо источна сцена; неколико критичких теза о савременој плесној сцени у Србији
Andre Wuelfing: Шта је ново у театру?
Дијана Милошевић: Позориште као успостављање нити сећања
Нела Антоновић: Будућност разбијеног огледала у паралелној позоришној причи
Иван Правдић: Дизајн времена, практикум медијске и живе драматургије
Сања Крсмановић Тасић: Театар истине – или зашто позориште још увек има шансе
Цртање позоришта
Културни центар Новог Сада, 2008.
Симон Грабовац, уредник
Симон Грабовац, уредник
Симон Грабовац, уредник
Симон Грабовац, уредник